تعمیر کرکره برقی کرج
نوشته شده توسط : سام سنایی

 تعمیر کرکره برقی کرج: کرکره های برقی  مدرن از مواد بسیار بادوام و بادوام ساخته شده اند. کرکره های برقی اغلب گارانتی چند ساله دارند که در صورت مشکل از خریدار پشتیبانی می کنند .  با این حال، موارد نادری وجود دارد که کرکره های برقی درگیر مشکل می شوند یا اصلاً باز یا بسته نمی شوند‌

 تعمیر کرکره برقی کرج | مزایای استفاده از کرکره | درسان

هنگامی که کرکره های برقی به درستی کار نمی کند، دو گزینه وجود دارد: می توانید خودتان عیب را برطرف کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید. استفاده از راهکار دوم در طول دوره گارانتی محصول توصیه می شود. هنگامی که نقص جزئی است، ارزش انتخاب اولین راه حل را دارد، فقط باید یک عنصر جایگزین شود، و سازنده نیز قطعات یدکی را ارائه می دهد.

شرکت مهندسی درسان

چرا کرکره های برقی دست از کار کشیدند؟

بیشتر اوقات، ایرادات ناشی از استفاده نادرست از کرکره غلتکی برقی است ، به عنوان مثال، تلاش برای باز کردن آن در زمستان، زمانی که پرده یخ زده است، یا بارگذاری پرده با وزن اضافی که با قدرت موتور تنظیم نشده است. بسیاری از ایرادات نیز ناشی از نصب نادرست کرکره یا موتور و آسیب مکانیکی به یکی از قطعات است، به عنوان مثال لایه های زرهی خمیده که از بالا و پایین رفتن آن جلوگیری می کند. یک مشکل مکرر نیز اتصال نادرست موتور به منبع برق است.

چه عناصری از کرکره های برقی بیشتر خراب می شوند؟

اکثر متخصصان در نصب و سرویس کرکره می توانند به سرعت نوع عیب را تشخیص دهند. این به دلیل ساخت کرکره های برقی است که برخی از عناصر در معرض استفاده مداوم و برخی دیگر کمتر هستند. رایج ترین عیوب ذکر شده توسط تکنسین های خدمات در زیر توضیح داده شده است.

آسیب ناشی از استفاده طولانی مدت

چیزی جز فرسودگی برخی عناصر نیست. لغزنده ها، آویزها و یاتاقان ها اغلب و سریعتر فرسوده می شوند. تعمیر آنها کار سختی نیست ، اما با توجه به ویژگی های کرکره های برقی، ارزش دارد که از یک متخصص یا تکنسین خدمات کمک بگیرید.

براکت های نصب آسیب دیده

کرکره در حین کار صدا ایجاد می کند یا لرزش ناراحت کننده ای دارد؟ باید  براکت های مورد استفاده برای نصب پوشش دقیق تر بررسی شود، زیرا ممکن است فقط نیاز باشد که پیچ ​​ها را سفت کنید. اما اگر یکی از دسته ها آسیب دیده باشد، باید با دسته جدید تعویض شود.

جمع کننده، بند یا خط آسیب دیده

عناصر کنترل دستی، یعنی کشنده و نوار یا خط متصل به آن نیز به سرعت فرسوده می شوند. آسیب اغلب ناشی از نقص در ساخت، مونتاژ معیوب یا استفاده نادرست است. بسته به مدل، لازم است کل مجموعه یا یک عنصر جایگزین شود.

مکانیزم کنترل کرکره

نقص در موتور و اجزای متصل به مکانیسم کنترل گران ترین هستند، اما جایگزینی آنها چندان پیچیده نیست. موتور خراب به احتمال زیاد باید تعویض شود و اتصال موتور جدید باید توسط متخصص خبره انجام شود. با این حال، قبل از جدا کردن آن، ارزش دارد که از یک متخصص بخواهید که به پرده غلتکی نگاه کند – ممکن است معلوم شود که خطا ناشی از اتصال کوتاه یا شل شدن کابل ها است و تعویض آن ضروری نخواهد بود.

چگونه می توان رترکتور را در کرکره برقی تعمیر کرد؟

اگر می خواهید به این سؤالات پاسخ دهید که چرا کرکره به آرامی بالا یا پایین نمی رود، ارزش دارد که برای تشخیص مشکل یک بررسی اولیه انجام دهید. پس از حذف عناصر خم شده که مانع حرکت آزاد زره می شوند، محتمل ترین سناریو آسیب به جمع کننده یا رشته خواهد بود. برای تعویض آنها، لازم است خود غلتک و کل کرکره غلتکی را جدا کرده و دریچه بازرسی را باز کنید.

برای رسیدن به چرخ سیم پیچ، ابتدا زره دارای آویز جدا می شود، سپس محوری که زره روی آن پیچیده شده و آداپتور و درایور به آن متصل می شود. چرخ سیم پیچ با ریسمان در پشت صفحه محافظ قرار خواهد گرفت. پس از پیچیدن نوار یا رشته جدید، همه عناصر را دوباره نصب کنید، پوشش بیرونی را بپیچید و یک کشنده جدید نصب کنید.

تعمیر پایه های نصب

نصب صحیح محصولی مانند کرکره اکسترنال تضمینی برای عملکرد بدون خرابی برای سال هاست. زمین ناهموار، پیچ های شل یا راهنماهای کمی خم شده می توانند باعث شوند که کرکره فقط پس از چند هفته یا چند ماه استفاده به طور کامل پایین نیاید یا صدای زیادی ایجاد کند. برای جلوگیری از این نوع مشکل، ارزش دارد هر از چند گاهی تمام براکت هایی که کرکره غلتکی را به دیوار یا پنجره می بندند، بررسی کنید. نصب اغلب با پیچ ها و رولپلاک های مناسب برای بستر  انجام می شود. در حین کار کرکره ، کل محصول کمی لرزش دارد، بنابراین در حین بازرسی ارزش دارد که مطمئن شوید که همه پیچ ها به خوبی سفت شده اند و فضای اطراف آنها خرد نمی شود یا ترک نمی خورد.

تمام بست هایی که به نظر فرسوده، خیلی شل یا شکسته به نظر می رسند باید با بست های جدید تعویض شوند.

هنگام بررسی براکت های نصب، ارزش دارد دریچه بازرسی را باز کنید و به آویزهایی که زره روی آنها آویزان است نگاه کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از آنها شل یا خم نشده اند. شل شدن را می توان بدون استفاده از تجهیزات اضافی اصلاح کرد، اما آویز خم شده باید با آویز جدید جایگزین شود.

تعویض آویز بسیار ساده است، اما نیاز به برداشتن کامل پرده یا حداقل کل پرده دارد. آویز آسیب دیده باید از اولین ریل پرده جدا شود و آویز جدیدی در جای خود قرار گیرد و سپس آویزهای دارای زره ​​باید دوباره به محور سیم پیچی متصل شوند. برای این مراحل به غیر از پیچ گوشتی یا پیچ گوشتی نیازی به ابزار اضافی نخواهید داشت.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: